13 april 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig....



En lite annorlunda påskhelg blev det...
Familjen min kom sent i torsdags kväll (dom envisas med att alltid köra försent hemifrån och brukar således inte dyka upp förrän framåt ett-tiden på natten...{#lang_emotions_tongue_out}). Denna gången utan bilproblem men dom lyckades istället köra vilse, när dom var ca 2 mil från Sigtuna insåg dom att dom glömt svänga av E4an. Vad säger man... {#lang_emotions_tongue_out}
Fredagen var lugn med slöande på förmiddagen och middag hos Mickes farmor Marianne på eftermiddagen/kvällen. Som alltid mycket gott och jag åt alldeles för mycket. Glömmer hela tiden bort att jag inte kan äta lika mycket åt gången som innan graviditeten.
Lördagen bjöd på strålande, nästan försommarväder, och det blev en del trädfällning och vedklyvning. Dock inte så mycket som jag hade hoppats på men pappa lugnade mig med att dom (han och bror) skulle ta mer innan dom åkte hem på söndagen.
Blev grillat på kvällen och jag gjorde även min kladdkaka som jag brukar göra (tack än en gång Classe för receptet).
Pappa sa nåt vid middagsbordet som vi inte tog så mycket notis om då men det skulle visa sig vara en liten varningssignal för att allt inte stod rätt till. Han hade lite mat kvar på tallriken men han kunde verkligen inte få ner mer, det sa totalt stopp.
Nåja, vi gick och la oss (och jag sov ganska hyffsat för en gångs skull, vaknade nån gång av att jag hostade bara).
Vaknade på söndagmorgonen av att jag hör min bror kräkas (han hade inte druckit någon nämvärd mängd alkohol kvällen innan).

Inte så kul och jag funderade på om jag skulle ta och stanna i rummet resten av dan... Tänkte iaf, i min lilla egostund, att pappa iaf säkert var frisk och att han kunde se till och fälla de träd som var kvar.
Gick upp vid nio-tiden men det var totalt dött i hela huset (pappa brukar alltid vara uppe så dags).
Strax innan tio kom far ner, kritvit i ansiktet. Visade sig att han kräkts halva natten och att även mamma var dålig i magen. Tjoho, tänkte lilla egojag; ingen trädfällning idag alltså... Och inte nåt annat skoj heller, visade det sig.
Jag och Micke körde hemifrån en liten stund och köpte utemöbler till framsidan (plast), skönt att komma från sjukstugan lite {#lang_emotions_smile}
Hela familjen låg däckad hela söndagen och jag och Micke gick och höll tummarna för att vi inte skulle bli dåliga.

Vi diskuterade fram och tillbaka om vad det skulle kunna vara men vi har fortf ingen aning.
Och jag och Micke har fortf inte känt av något... Mycket märkligt! Måste vara vår bakterieflora häruppe, dom från sydligare delar av landet är inte vana vid det, turistmage ni vet... {#lang_emotions_wink}

Pappa och bror körde hem i förmiddags, efter att pappa gått lös med motorsågen en liten stund. Nu finns det hur mycket som helst att kvista och kapa för min älskling {#lang_emotions_laughing}
Mamma är kvar, fortf matt efter den ofrivilliga detoxdagen så det händer inte så mycket här idag heller.

Jag är dessutom dunderförkyld men är hellre det än magsjuk. Känns som att det fortf skulle kunna bryta ut men håller tummarna för att både jag och Micke klarar oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar